Followers

Wednesday, April 20, 2011

~segmen..makan...makan...dan makan lagi ~

Assalamualaikum....
ish..ish..ish...asik cerita pasal makan jer...memanglah aku kuat makan..hahaha..
dalam masa yang sama aku nak kurus..boleh tak?? tak nak diet..tapi nak kurus..hahaha.....

memandangkan aku kuat makan..maka dengan ini aku nak wat segmen....memperkenalkan makanan..boleh?? hehehe...yelah...aku berangan nak jadi macam Maria Tunku Sabri..nak jadi pengacara Jalan- jalan cari Mamam..mesti best kan?? huhuhuhu..best..best...


ok..ok...lokasi kita kali ini ialah..kedai Ayam Penyet...betol kan ejaan nyer tu?? hehehe....
nak tengok rupa bentuk nye?? satt nnaaa.....


ok...ni bukan ayam penyet....hahaha...
ni orang yang nak makan ayam penyet...
aku bersama faizah.....

yang ala2 manja (baju putih), shah nama nya...
dia lah yang kenal kan kedai nie kat kami..
ag sowg tu classmate aku..hehehe..
khairul...

iyer...ni lah rupa ayam penyet nyer...
best...sambal yang banyak tomato..
ayam n kubis n timun....
sesuai untuk yang suka ulam- ulam macam aku..hahaha...
nak tahu dengan lebih lanjut??

  • lokasi kedai makan ni kat Padang Jawa, Shah Alam....lebih spesifik aku tak tau sangat..yang pasti lepas je jambatan Padang Jawa tu belok kanan...kat selekoh tu ada abang jual durian..hahaha..jual durian pakai laptop kay..series..bab aku tengok die bawak laptop..hahaha....(kalau lah padang jawa tu byk jambatan / flyover....jenuh kome nak cari kedai tu....hahaha)
  • kedai ni unik sebab...nasi kena amek sendiri dan boleh amek banyak mana pon yang kita nak...tambah lah sampai kowang lebam..hehehe..
  • nasi + ayam penyet + air = rm5...(tak kira lah air apa pon yang kowang order..air tetap rm1...huhuhu..best kan??)
  • kedai ni membuatkan kita rasa dekat Indonesia..bab pekerja atau staff nya( sedap skit pggl staff)..sume dari negara sana...pelanggan nya pon kebanyakkan dari sana..so tak payah susah2 nak g sana..jauh..mahal..hahaha....
  • so apa lagi??? g lah serbu!!!! SERANG!!!!!!!!!!!
nota kaki:- lau tak jumpe kedai nya...hubungi iera yer..hehehe....Selamat Mencuba...ermmm..sedap..sedap....

TQ sudi BAC
LURVE, IERA :))

3 comments:

  1. sedap nampak :)

    Interframe : Jom join SAYS.MY berbaloi baloi dari churpchurp. Hanya login dengan facebook

    ReplyDelete
  2. sedap nye :) ta ajak un,

    http://mirasukacakapcakap.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. @iamzulfadli...huhu..memg sedap...

    @amirahsyahida....jgn majuk kay...ade rezeki kite g sama2 kay...

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.