Followers

Wednesday, August 10, 2011

~ nak kapel lebih dari SATU?? TIPS!!! ~

mesti ade yang nak tumbuk muka aku pas baca tajuk entri nie..dan tak kurang juga yang menghina aku..~eleh minah ni..macam lah hebat sangat...nak ajar orang kapel lebih dari satu plak..aku ni kapel 18 orang dalam satu masa rilek jer ~...kata pembenci tersebut kepada iera zakaria...:p

tapi aku bukan nak ajar kome kapel lebih dari satu yer..semua dah beso2 kan?? dah pandai pikir kan??
ape yang aku nak taip nie berdasarkan pengalaman kawan-kawan dan juga diri sendiri *nak coverline plak!!*

teros kepada hala tuju yang sebenarnya...


  • setiap 1 kapel, 1 hanset
so kepada pembenci yang de 18 kapel dalam 1 masa tu, sanggup ke nak beli hanset byk2?? tak pe lah, aku cadangkan beli hp yang murah2 jer...tiga tiga sekupang pon ok...yang torchlite tu pon ok..bukan nak buat ape pon..nak kol n sms je kan?? tu yang penting..hahaha...



  • guna kan panggilan yang sama
bukan ape, nanti tak lah terkantoi...lau sorang panggil 'abg', semua kapel lah kita panggil 'abg'...yelah, kalau pggl nama lain2 nanti tak pasal2 tersalah panggil plak..untuk mengelakkan kejadian tersebut berlaku, maka kita panggil semua kapel2 kita dengan panggilan yang sama...aku taip KITA ek tadi?? kita tu ditujukan kepada sape2 yang berkaitan yer..tak termasuk aku...malas nak tekan backspace...huhu....

  • kene cerita benda yang sama berulang kali
kalau korang malas nak ulang benda yang sama banyak2 kali, maka aku sebagai pelajar jurusan kewartawanan *nak poyo sikit* ingin sarankan kepada anda2 yang berkapel banyak2 tu untuk membeli tape recorder..senang korang nak record ape2 yang berlaku dekat diri korang..nanti teros jer play dekat kapel2 korang yang ramai tu....nanti tak lah timbul isu 'eh, sejak bila plak jadi cam tu?? tak penah cite pon??'..padahal cite kat kapel yang lagi satu..huhu...


aku rasa tu jer yang aku nak bagi tips...hahaha...*tak mau tulih byk2 sebab nt kantoi*

p/s:- tips2 tersebut tiada kene mengena dengan diri penulis..haha...agak2 korang percaya tak?? :))

11 comments:

  1. hahaha.. tips nie mcm tok laki jekk... hahaha!!

    ReplyDelete
  2. kalau ada hanset yg leh masuk 18 sim card kan lagi senang... hehe

    ReplyDelete
  3. waaaa...
    1)mak ai..kalau pasang 5 couple dah 5 talipon..
    2)bab record tu yang paling best hik hik hik...bile suare record cakap "sayang baby" dan pakwe2 pon jawab " sayang baby jugak 18x"

    ReplyDelete
  4. @Farah alias....haha..keji keju...:))

    @chanchos....perempuan pon boleh guna lah..tak caya tanya iera...huhu...

    @meor...betol!!! ada tak hanset camtu??

    @pak pis...best kan?? pak pis nak try?? hehe...

    ReplyDelete
  5. leh saya cuba? tapi saya ada satu henset je.

    ReplyDelete
  6. @ej...cuba lah kalau berani :p

    ReplyDelete
  7. @arim..cube..jika berjaya..sebar kan!!! hehe

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.