Followers

Thursday, August 11, 2011

~ apa salah nyer PUTUS TUNANG?? ~

sejak dua tiga hari ni aku rasa macam dah jadi DR.LOVE lah..haha..so sape- sape ade masalah pasal cinta boleh lah berjumpa saya yer..hahaha..*nak mintak kene sepak nie*

sekarang ni kita sering dengar berita tentang orang putus tunang *bahasa journalism nak mai dah..*tak payah lah aku sebut kan sape kan?? aku rasa mesti dah terlintas kat kepala korang yang bergeliga tu..mana tak nya..siap stesen radio pon boleh wat diskusi tentang isu nie..nampaknya, isu ini semakin series...

makna nye bukan isu PUTUS CINTA jer menjadi perbualan..tapi isu putus tunang juga???

aku pon nak cakap lebih-lebih tak berani sebab aku pon belum ade pengalaman jadi tunang orang..
hanya boleh berikan pendapat....alam pertunangan merupakan proses bagi pasangan mengenali antara satu sama lain dengan lebih mendalam..bukan dalam baju yer...maksud nyer hati budi...dan juga mengenali keluarga masing- masing...

maka sebab tu lah dalam proses bertunang ni orang kate banyak dugaan, sebab kita akan lebih mengenali pasangan dan keluarganya...*eee...mane aku tau nie?? dah tunang ker??*

jika dalam alam pertunangan ni kita rasa ade yang tak kene, maksud nya ada perkara yang mungkin akan berlaku di kemudian hari yang akan membawa kepada perpisahan...tak salah lah jika pertunangan di putus kan...

tak payah nak malu jika putus tunang jika itu adalah jalan penyelesaian yang terbaik....sebab tu lah tidak digalakkan bertunang secara besar- besaran..cukup lah orang yang terdekat jer tau..sebagai saksi pertunangan kalian....*ceh..aku nie poyo jer...cer sepak aku skit*

kesimpulannya, baik putus tunang daripada dah kawin, beranak pinak..tiba- tiba bercerai..kan??

tapi apa- apa pon, kita hanya merancang...Tuhan yang menentukan..jika tiada jodoh kita dengan si dia..tiada lah..mungkin dengan orang lain..setiap yang berlaku ader hikmah nyer...:))


iera:- bukan omong kosong yer...dapat info daripada kaunselor HEBAT di negara ini !!!

2 comments:

  1. btui2 ssh nk dapt yg btui2 memahami..kn,yg serasi..tp insyallh berdoa jela..serahkn pada takdir..ALLAH Maha mrngasihi..kn2..nice entri

    ReplyDelete
  2. @ mr sam...tq..:)) semoga menjadi tunangan yang baik kelak..aminnnnn....

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.