Followers

Tuesday, August 2, 2011

~ mengapa anda berBELOG ~

Iyer..di atas tu persoalan yang selalu terlintas dalam fikiran aku...kenapa ramai orang berblogging yer sekarang nie?? bukan jeles...cume menjadi tanda tanya...tak salah kan??

aku pon terfikir, mengapa aku berbelog?? jawapanyer...saje nak gedik- gedik..orang lain ade facebook, aku nak facebook gak..orang ade blog..aku nak berblog gak..tak kisah lah orang nak kate apa, asalkan diri sendiri puas...kan??

antara sebab- sebab yang aku terpikir mengapa kalian berbelog adalah...


  • orang kenal kita..*mudah- mudahan...amin..
yelah..ni bukan cakap kosong je kay...ade bukti..aku rasa korang pon tahu kan? ada di kalangan bloggers yang makin di kenali...kalau keluar berjalan g kl pon orang leh sapa tau...so, tak payah lah aku list kan sape bloggers2 tersebut sebab korang pon tahu..mesti dah terlintas kat kepala korang....

rezeki orang lain- lain...mungkin rezeki mereka di bidang berbelog nie..so kita yang tak de rezeki di bidang ini, mungkin rezeki di bidang lain..insyaAllah.....

best nyer ...tak payah keluar modal pon..boleh dapat duit tau..tapi bukan semudah itu, kene lah berkorban sikit..kene lah rajin-rajin singgah belog orang lain...yelah, nak promote orang view blog kita..baru lah ade can dapat wit dari Encik.Nuff kita nie....

belog macam aku nie jangan lah di ambil kira..belog yang hidup segan, mati tak mau...:(

  • nak kongsi hal peribadi....
dalam bahasa lain, ada diantaranya yang buat belog ni macam diari mereka.apa yang dorang buat tiap- tiap hari, minggu, bulan kene tulis dalam belog..kalau tak wat, hari tak lengkap..ada ke macam tu??

tak kisah nak kongsi hal peribadi, cuma tak payah lah semua..sehingga kadang- kala kita tak sedar kita sedang membuka pekung di dada kita sendiri....

hal rumah tangga, hubungan....bukan tak perlu..cuma tak payah banyak sangat lah kot...yelah, aku pernah baca kat blog nie, entri nyer kate, tak perlulah tulih sangat pasal diri melainkan kita artis..betol gak kan?? kalau retis, ramai lah orang nak amek tau..lau macam aku nie...sape yang nak tau pasal hidup aku..hahaha...glamer ker??? :p

  • nak mengutuk orang
ish aku nie..sedap2 mulut jer kata macam tu...memandangkan bulan puasa..tak nak ulas point nie banyak2...hahaha..boleh??

ade gak entri yang aku baca terdapat unsur2 sebegitu..tapi tak payah nak terasa sangat lah..sebab kita pon tak tahu si penulis tujukan dekat sape..ntah-ntah kat kucing die ker...so bia je lah....:))

  • berkongsi ilmu
yang ni aku paling suka..sebab tu lah aku suka BW...tambah lagi belog yang ade tutorial..tak kisah lah tutorial ape pon..aku akan baca...bila rasa sesuai...aku akan praktikkan...alhamdulillah....sepanjang aku ade belog nie, tutorial anda semua byk membantu...TERIMA KASIH..!!!

tutorial pasal tudung...ishh..ishh..ni lagi lah aku suka....walaupun aku dah tau cara yang akan di tunjukkan, aku tetap akan tengok..dan tak mustahil lah aku akan terjah belog orang tu setiap kali aku log on belog aku..:))

  • berniaga
slaah satu medium yang sangat berkesan untuk mempromote perniagaan mereka...sebab tu ramai yang wat perniagaan on9 kan?? aku pon suka tengok belog yang ada jual baju2, tudung2 nie..cume dalam diri nie tak ada lagi keyakinan untuk membeli..mungkin suatu hari nanti kot..:))

ok..di atas antara sebab2 yang aku rasa mengapa anda berBELOG..kalau ada salah silap tanggapan aku tu, aku mintak maaf yer..setiap orang, lain- lain pandangannya....

kalau anda ada pendapat yang lain, kongsi kan yer...:))

p/s:- penulisan harus diperbaikkan..memandangkan waktu praktikal semakin hampir..:))

5 comments:

  1. Banyak nya sebab , bagi saya, saya berblog cuma saja suka-suka. muahaha :)

    ReplyDelete
  2. bnyk sbb blogging ni... smpai xleh nk listkn sbrnya :)

    special ATWR comic to saiazuanblog readers :)
    http://eleventx.blogspot.com/2011/08/atwr-comic-5-selamat-berpuasa.html

    ReplyDelete
  3. Saya tag awak kat sini > http://applezara.blogspot.com/2011/08/mega-giveaway-by-yana-cik-putih.html

    Selamat berpuasa anyway. :)

    ReplyDelete
  4. list2 kat atas tu betul tu,...tapi keluasan dalam blog ni perghh tak dapat nak cakap...memang banyak...ape2 pon kite kene minat berblogging..kalo tak kita akan sakit hati dan akan tutp blog hurmm

    ReplyDelete
  5. wah, best ni..

    suka2.

    tapi blog saya bnyak cerita peribadi lor, sb tu la tak naik2..

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.