Followers

Wednesday, August 8, 2012

Jadi Wartawan Tak De Life...Iyer Ker??

yippi...seronok kan dah keje ni?? yelah, bila dah keje, dapat lah gaji...bila dah dapat gaji, dapat lah shopping..dan yang paling hebat nye, bila opis dengan dengan Uptown Danau Kota..so korang dapat bayang kan tak betapa hepi nyer aku...seminggu sekali kalau tak pergi uptown, rasa tak lengkap...hahaha....uptown tak lah jauh sangat dengan opis aku ni....orang kate, kalau pegi jalan kaki pon tak basah lah ketiak..hahaha....dekat kan?? lalalala...best woooo....!!!

sejak aku kerja ni, 80 peratus masa aku adalah untuk kerja...yang itu memang aku tak nafikan...kadang- kadang nak jumpa akak aku pun payah, padahal duduk serumah..hahah..yelah, bila dia pergi kerja, ak tido lagi...die kat rumah, aku kat opis..so masa nak jumpa tu memang payah sikit lah....ibu ayah plak?? memang jarang lah jumpa...tapi aku tak pernah lupa call or sms ibu, report kat dia ape aku buat...hehehe..:))

so, ada lah di kalangan rakan- rakan yang keluarkan kenyataan yang aku ni macam tak de life..hidup aku hanya untuk kerja...kerja...kerja...dan kerja...memang lah betul apa yang dorang cakap tu, tapi aku minat dengan kerja ni..dan aku tak kisah kot..:))

begitu focus sekali yer..
*ini bukan lakonan*
:))
gambar hanya selingan..huhu..sambung balik yer...kadang- kadang memang lah aku pon rasa aku macam tak de bende lain jer nak buat selain kerja ni..tapi tak tau macam mana aku nak terang kan...bila korang dah suka dengan something yang korang suka, mungkin korang tak kisah kot berkorban untuk bende tu..kan?? sama gak kalau korang dah suka kat someone, korang mesti berusaha sehabis baik tuk dapat kan dia kan?? macam tu lah jugak aku....aku sedang berusaha nak menjadi seorang pekerja yang berdedikasi :))....ayat tak leh blah..skema giler...:p


dan yang paling aku hepi, bila dapat hepikan keluarga aku....sebelum ni, ayah je asik bagi duit belanja kat aku, tapi sekarang tak lagi...tambah lagi nak dekat raya ni, lagi lah aku hepi..sebab aku yang bagi duit kat adek aku tuk beli keperluan raya die...aku beli kan ibu, ayah, akak dan abg aku baju baru....walaupun tak semewah mana, tapi boleh lah kan..alhamdulillah..bersyukur sangat- sangat...:))


kesimpulannya, tak timbullah isu ade or tak de life ni..yang penting kita hepi dengan kehidupan kita sekarang..kan?? ade jodoh tak kemana....insyaAllah...:))

p/s :-  mencuba sehabis baik untuk gembirakan family :))

1 comment:

  1. hye..kte dtg blog sambil baca ur entry..betoi-3 :) ape yg kte minat dalam bidang ape pon , asalkan kte happy & dpt handle kje tu dgn sebaik mungkin..peduli kan ape org nak ckp..huhu..btw , kte da follow blog nie skli..if u free time visit my new entry yea..tq ^_^

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.