Followers

Saturday, April 7, 2012

Kisah Hari Ketiga (21032012) MZ di HTAR,Klang...

Selepas dibedah..aku memang tak boleh tido lena..leher sakit...badan tak sedap..doktor & staffnurse tak putus-putus datang katil aku...nak amek tekanan darah..nak amek suhu badan..bagi ubat tahan muntah..ubat tahan sakit..macam-macam ubat la..aku telan je la..sebab kenangkan nak cepat sehat & nak cepat kuwa wad...

Hari ketiga ni, aku banyak kene lumur ngan air..sebab doktor kate aku demam..bila aku demam,aku tak leh kuwa wad..maka ibu pon risau la bila aku demam..dari siang sampai ke malam ibu duk letak kain basah kat dahi aku..letak kat kaki aku..basahkan belakang badan aku..tapi suhu badan aku tak mau turun gak..ibu makin risau & aku makin sedih sebab da buat ibu risau kan aku...

Petang tu, doktor datang katil aku & arahkan aku minum air banyak-banyak..untuk kurangkan demam..& aku kene arah pegi wat x-ray..fuuuhhhh...dugaan babe..lagilah aku risau sebab aku penah buat x-ray dan keputusannya amat tidak memuaskan..so,ibu bertambah la risau...risau aku kene tahan wad lagi...

Tiga hari aku kat hospital, bermakna tiga hari gak la aku tak basuh rambut aku..*orang sakitkan..hikhikhik*...mujur hari ketiga ni aku da leh jalan..aku pon gagahkan diri pergi mandi..nak mandi punyalah payah..kene bawak 'botol' darah tu..pastu kene jaga taknak air kene leher..tyme tu tak de nak pikir syampu Herbal Essences ke..set Safi Rania Gold ke..sume dah tak de..aku pikir nak mandi jer..huhu...

Aku mandi dan bersih kan diri sume guna sebelah tangan & juga atas bantuan ibu tersayang...ibu yang tolong ikat kan kain wooo...malu???malu gak..tapi kenangkan sakit melebihi malu..aku abaikan perasaan tu...

Lepas mandi...iyer..perkara agak sensitip di sini yer...korang tau tak?? Rambut aku dah tak de rupa rambut..keras kejong macam berus dawai..punya seksa ibu nak sikat rambut aku..hahaha..tapi nak wat camne kan?? Dah kata pon sakit..redha je la....

Aktiviti meletakkan tuala basah ke dahi & badan aku tak henti-henti..sebab ibu da nekad nak balik keesokkan harinya...

Petang tu, ayah & abang datang tengok aku..ayah bawak makanan banyak..best sangat..tapi aku memang tak leh blah..tengah sembang-sembang aku boleh terlelap plak..sebab aku makan ubat..hahaha..aku sedar-sedar je ayah & abang da balik...hikhik...:))

Malam tu ibu tido kat katil sebelah..sambil berpesan padaku "kakngah,ibu tido kejap yer sebab ibu makan ubat.ngah jangan alihkan tuala tu tau..bia badan ngah sejuk skit"..aku cuma jawab "ok"...

Bersambung....

0 comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai.