Followers

Saturday, April 7, 2012

Kisah Hari Keempat(22032012) MZ di HTAR,Klang...

Pukul tiga pagi aku bangun...nak muntah babe..tak leh tahan dah ni..tak payah kejut ibu..aku alihkan tuala basah tu..*lupa da pesan ibu*..pastu bawak 'botol' darah g toilet...pagi tu aku tido dengan asam ade kat mulut..punya la loya tekak aku, sampai tiga empat kali g toilet..tak sampai ati nak kejutkan ibu..semalaman ibu tido tak lena jaga aku..biarlah die tido...

Pukul 5.30pagi...terkejut aku bila dengar ibu membebel..die bising aku alihkan tuala basah tu..lepas tu, pagi tu badan aku panas giler wei..lagilah ibu risau..ibu terus basahkan tuala & letak kat dahi aku...die marah la nape aku alihkan tuala basah tu..dah nama pon sakit, aku diam & dengar je lah...:))

Sampai ke matahari memancar, ibu tak abih-abih basahkan tuala...aku pon merajinkan diri untuk pergi mandi..sebab pagi nie aku kene pergi x-ray...lepas mandi, macam bese..ibu pakai kan baju & sikat rambut aku...aku duduk kat kerusi,ibu berdiri sikatkan aku...aduhhhh, nampak sangat rambut aku makin kejong..bukan men payah lagi ibu nak nyikatnye yer...hikhik...

Aku duduk hadap luar hospital..aku tengok ibu..ibu menangis...:((
Die kate, die sedih tengok keadaan aku..die risau sebab demam aku tak surut-surut
..jiran-jiran katil aku pon tegur nape ibu nangis..ibu kate die risau tengok aku...doktor datang katil aku..tanya pape yang patut & kata aku 'mungkin' boleh kuwa wad hari ni...:))

Sebelum aku g x-ray...staffnurse bukak 'botol' darah aku..sebab nak buang darah yang ade dalam tu...masa nak bukak tak sakit, masa nak pasang sakit ok..harap maklum...terus leher aku tak leh gerak pas nurse tu pasang 'botol' darah tu balik...

botol ni umpama 'nyawa' ke-2 aku tyme kat spital...
Aku pergi bilik x-ray tingkat satu, dengan kerusi roda..ikot kan hati aku..aku nak jalan kaki jer..tapi doktor dah tick dalam surat yang aku ni berkerusi roda..*konfiden jer doktor ni tau* :p...aku pon buat-buat la macam tak larat..yelah..aku nak jer berjalan..tapi dah kene paksa berkerusi roda..aku duduk jer lah...kelakar pon ade..*dulu aku suka duk atas kerusi roda opah aku..kan da kene duduk betol-betol*..hahaha..

Alhamdulillah...x-ray aku berjalan lancar & doktor benar kan aku pulang..yehhhaaa....sebelum balik, doktor bukak balutan kat leher aku..fuuhhh...selamber die rentap..nak tercabut leher aku tau..dah la tak bagi signal, men rentap jer...

hasil dari rentapan doktor..
wowww....leher aku ke nih??
Ibu & jiran-jiran katil sume pakat terkesima tengok leher aku..dorang kate tak sangka panjang macam tu..ish..ngeri plak aku..pastu, aku kene buang tiub yang sambung ke 'botol' darah tu...pergghhh..sakit wei..tiub kat dalam leher..nurse tarik je bagi keluar...panjang gak tiub dalam leher aku ni...jarum masuk air kat tangan pon da bukak...

Tengah hari tu, wartawan Utusan datang lawat aku kat hospital..bila & jumpa kawan-kawan kan..gelak pon tak hengat dunia ni..sampai makcik depan katil aku tegur.."Ko gelak pelan-pelan sikit..kang tak pasal-pasal tak leh kuwa wad"..hikhik..insap kejap jer..pastu gelak beriya balik...lalala...

kakak Diana Azis atau nama manja nye Kak Didi..
lurve u kakak....:))

Petang tu aku tukar baju bagai..tak sabar nak balik rumah...weeee...akhirnya, selamat gak aku jalani pembedahan..alhamdulillah semuanya berjalan lancar...:))

Terima kasih kepada semua yang mendoakan kesejahteraan aku..hanya Allah SWT yang dapat membalas budi kalian..Amin...





rindu kat fail ni...
hahahaha....

nama saya MAHIRAH yer..
harap maklum..
huhu..:))


Entri yang agak panjang...:))
♡♥τhɑήκ γ0ǖ♥♡ sebab sabar membaca :))

1 comment:

Komen anda dihargai.