Followers

Sunday, December 11, 2011

~ aku sangat mengagumi beliau ~

ermmm...bila dah jalani praktikal ni baru aku tau ramai gak orang Melayu yang berjaya+baik hati..
bukan lah bermakna selama ni aku tak tau...cuma, bila dah kerja (kerja ker??) dengan Utusan ni baru lah aku nampak dengan bijik mata aku ni kewujudan golongan orang sebegini..huhu....*maaf jika penulisan agak skema*..lalalalala....

insan yang aku baru jumpa minggu lepas ialah pengasas D'Navechee....apa?? tak tau D'Navechee tu ape?? aku rasa korang yang tak tau tu boleh cek kat google kot...:)) tapi yang pasti produk kecantikan...kan?? :))

Datuk Azlina Che Abdullah....ermmmm...seorang ibu, wanita bekerjaya dan sungguh baik hati..
kenapa aku cakap macam tu?? sebab setelah aku interview beliau, baru aku tau niat dia yang sebenar...
nak tolong orang Melayu terutamanya yang berada di Kelantan....sebab beliau pon berasal dari sana juga...

aku tak lepas peluang untuk pergi rumah Datuk ni..seperti yang dijangka..rumah bagai kan istana...



ni baru sebahagian daripada Casa Caseh (nama kediaman Datuk)....maklum lah..aku kan tangkap pix guna BB jer..memang tak muat lah nak amek seluruh rumah tu...:p

dan tak lupa jugak, aku amek gambar bersama Datuk...

 antara kata-kata Datuk yang amat aku kagum:-
- kekayaan yang saya dapat ni, Tuhan bukan beri untuk saya seorang...bila-bila masa saje boleh ditarik balik..sebab tu saya berkongsi rezeki yang Allah SWT berikan pada saya ini dengan golongan yang memerlukan.
- ramai yang kata, saya dah kaya...apa lagi yang saya mahu?? tapi mereka tak tahu, setiap malam sebelum tido saya mesti fikir macam mana nak bantu mereka..sebab tu saya tubuhkan francais D'Navechee untuk membantu mereka
- saya akan mengadakan makan-makan di Casa Caseh bersama ahli-ahli D'Navechee agar mereka juga merasai rezeki yang Tuhan berikan kepada saya ini....


p/s:- Casa Caseh sangat gah...bila lah aku dapat berikan dekat ibu ayah?? INSYAALLAH...:))



1 comment:

Komen anda dihargai.