Followers

Friday, April 19, 2013

Salah Ke Ber-TEMAN-kan Individu Yang Sama Kerjaya Dengan Kita??




adakah status SINGLE tu satu perkara yang merunsingkan?? mungkin pada sesetengah orang, jawapannya YA dan mungkin jugak TIDAK...so ikot selera masing-masing la yer..tambah lagi bila tengok member-member sume dah bertunang, dah kawen,dh ade anak....masa tu melonjak rasa nak ber-hubby gak...hahaha...

pada aku??kadang-kadang aku pikir gak...sebab tahun ni genap dua tahun aku SINGLE....hikhik...tetiba malu..tapi bagi aku bukan masalah yang besar kot..sebab aku still ade family dan kawan-kawan...dan yang penting, aku suka keje aku sekarang...iyer...sebagai seorang wartawan...

so, bagi aku...insyaAllah...setiap manusia, telah diciptakan berpasangan..maka tunggu je lah...tiba masanya nanti, ade lah jodoh aku...kan??

tapi aku bukan nak cerita pasal jodoh aku....aku nak tanya, ape masalahnya kalau kita berkahwin dengan seorang WARTAWAN???

ke masalah tu hanya pada aku jer?? tapi bukan pada orang lain?? errmmm..semakin rumit di situ yer...

alkisah...masa aku belajar dulu...kawan-kawan ramai kata, lau nak cari teman..biarlah yang sama bidang dengan kita..sebab mereka akan lebih memahami diri dan kerjaya kita....NAMUN...kawan lelaki aku yang juga bekerjaya sebagai seorang wartawan berkata, TAK NAK la kahwin dengan wartawan..sebab nanti balik tak tentu masa...asik duk opis jer...bla bla bla bla...


so dengan situasi tersebut apa pendapat korang?? bagi aku...kahwin dengan sape-sape pon tak jadi masalah kot..asalkan kita saling MEMAHAMI, saling MENGHORMATI...insyaAllah...hikhik...tetiba malu..sebab bercakap pasal teman hidup...lalala...

PS : teringat kata-kata seorang teman "apa lagi yang perempuan ni nak?? laki kuat bekerja,untuk kesenangan mereka jugak"...errmm...*speechless*


6 comments:

  1. wahh mmg ada seteng2 kerjaya yg mcm gini tau contohnya lawyer xleh kawen dgn lawyer...sbb 2,2 kuat membangkang...tp kalau ada komunikasi yg baik n tolak ansur ok laa....klau kes wartawan ni mungkin ada btolnya juga....tp kalau da jodoh xkemana kannn........

    jemput singgah
    http://myaleo.blogspot.com/2013/04/mengidam-spaghetti.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. hikhik...cane lah lau dua2 kuat bangkang kan?? huru hara jadinya...Masmira dah kawen kan??tahniah...:))

      Delete
  2. betul tu, kawin dgn siapa pun tak ada salahnya asal saling memahami dan sepakat. tp kalau sorang kerja malam, sorg kerja siang bila pulak nak jumpanya eh.. ermm,

    ReplyDelete
    Replies
    1. baby comel...tu lah..MZ duk pikir gak..bila nak jumpa...ntah2 tyme bercinta pon tak de masa ....hikhik

      Delete
  3. salam kenal blogger. jom join GA nina yeaaa :)

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.