Followers

Saturday, April 20, 2013

Media Ni Bajet BAGUS....hey!!! MZ Ni Media tau.....



Today it's the day...tak cukup tido...penat, mata tak larat nak bukak...tapi aku tak kisah sebab aku suka & minat dengan kerja aku sekarang...so setakat tido sejam dua tu ape lah sangat...kan??? 

Ag pon aku penah tak tido 38 jam...so ape salahnya aku nak pecahkan rekod sendiri kan?? hikhik.... Hari ni, 20 April...hari penamaan calon utk PRU13...aku bukan nak meraih undi...cuma aku nak share yang aku kene cover bahagian Ampang...wwooo...aku sangat lah suka...aku ni jenis tak kisah pon kalau tak cukup tido...sebab aku memang da nekad nak jadi wartawan sejak mula-mula aku amek degree lagi...lagi pon,setakat tak cukup tido ape lah sangat... Nanti dah abih keje, sambung lah tido...lalalala...*woowww...positifnya saya*

Ape cerita kat kawasan yang aku cover tu?? sume nyer berjalan lancar....cuma sedikit 'ketegangan' berlaku antara Media dan pihak pengurusan...dorang tak bagi media masuk...APAKAH?? 



kadang-kadang aku tahu mesti ade pihak yang beranggapan Media ni macam bajet bagus...pergi mana-mana nak dapat keutamaan....tapi sebenarnya tidak...kami sebagai media hanya menjalankan tugas kami...SEBAB...kami datang cover, bila dijemput...sebab tu sebagai salah satu cara nak sebarkan maklumat kepada masyarakat...kalau korang tak jemput media..ingat kami terhegeh-hegeh nak pergi?? kami pon tahu malu gak kalau DIHALAU...so faham yer keadaannya di situ?? 

bila keadaan begitu berlaku (dihalau) media lazimnya akan laporkan...so janganlah cepat melatah...bukan nak buruk-burukkan keadaan...cuma nak dijadikan sebagai pengajaran.... tapi Alhamdulillah...semasa proses penamaan calon di Parlimen Ampang tadi..semuanya berjalan lancar...dan aku puas hati sangat sebab dapat keluar...hikhik....

maka dengan itu, dengan rasa takbur dan riaknya...aku nak share video yang aku cover tadi ngan uollsss...walaupun bukan aku yang buat video tu...aku nak share gak...sebab aku ade ditempat kejadian...hahaha...over tak???

 

PS : lau ade orang tanya "lau tak puas hati cakap depan-depan lah..." apa korang akan buat??? *lari topic..hahaha...*

4 comments:

  1. waaaa.... bakal wartawan laa ni yeaaaa. nina baru nak berkenal kenalan dgn blog nih. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye NinaAz...bukan bakal wartawan..tapi dah memang wartawan...hikhik..selamat berkenalan...nt nak spotcheck belog Nina plak....

      Delete
  2. dah wartawan erkk... opsss!!!! hehehe. cita2 nina masa zaman dulu2 tuuu. btw. semoga berjaya dalam hidup kay :)

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.