Followers

Sunday, April 21, 2013

Sabarlah Wahai Hati...





saat aku menjaga opah yang sedang sakitaku terima panggilan yang aku tak duga...aku SABAR....

saat aku sedang menghabiskan masa bersama ibu...aku di tuduh dengan perbuatan yang aku sendiri tidak lakukan...aku SABAR...

saat aku sedang menjaga kata-kata dengan orang yang lebih berumur kerana menuduh aku dengan kata-kata yang hina...aku SABAR...

saat aku dituduh, ibu didepan mata bertanya 'kenapa?'...aku tidak menceritakan segala, kerana...aku SABAR...

saat perkara yang aku tak buat...malah TAK terlintas untuk buat,namun aku tetap dituduh...aku SABAR...

saat aku digelar dengan panggilan perempuan gatal...perampas...perosak rumah tangga...bermuka-muka...aku masih SABAR...

dan kini...aku masih bersabar...sabar dan terus bersabar...

tuduh lah..hina lah selagi kau mampu...aku tak terdaya nak menghalang....teruskan....

4 comments:

  1. Kesabaran kena ada hadnya juga...betul lah itu satu sifat terpuji dan digalakkan dalam agama..tapi kalau sabar berterusan tanpa penghujungnya apa lagi NILAI kita yang tinggal sebagai manusia?

    ReplyDelete
  2. Kagum dengan MZ. Kalau saya di tempat MZ memang takleh sabar rasanya.. kuatkan iman. be strong.

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.