Followers

Thursday, April 18, 2013

PEREMPUAN VS EMOSI....

PEREMPUAN & EMOSI...boleh aku katakan perempuan dan emosi memang tak dapat dipisahkan..ke andaian aku ni salah?? hahaha...ado aku kisah??

tapi secara jujurnya, aku memang la seorang yang beremosi...biasalah..perempuan...mana ade perempuan yang tak emosi kan?? seego-ego orang pon...kalau dah namanya perempuan...sifat emosi tu memang sebatilah dalam diri...*sila sokong*..aku akan emosi bila hujung bulan..sebab?? sebab tyme tu tyme bulan mengambang...hahaha...*sila buat-buat faham...sebab aku memang malas nak terangkan*..hahahahaha....

aku?? nampak je kasar..bukan nampak....tapi aku memang kasar..KOT!!! :p
tapi aku sangat beremosi...kenapa?? sebab aku perempuan kot...hahaha...dan aku tak pernah nak salahkan sesiapa kalau mereka tak faham dengan emosi aku ni...sebab bagi aku, masalah tu datang dari diri aku...dan bukan nye mereka...

namun, yang menjadi persoalannya sekarang, aku yang dikatakan 'banyak mulut' ni..tak de hak untuk beremosi ker?? sebab setiap kali aku terasa hati sehingga membawa kepada keadaan yang beremosi, mesti ade sosek sosek yang akan berkata, aku terlalu ikut emosi, sampai nak orang lain ikot emosi aku...sedarilah..aku juga insan biasa yang punya hati dan perasaan...haha...skema nyer ayat aku..:p

TIDAK!!!! dakwaan tersebut tidak benar sama sekali....bila aku emosi, aku akan duduk senyap...layan lagu, mengalirkan airmata...bersendirian..dan yakinlah...aku akan OK tanpa ambil masa 24 jam pon...

sebab tu, susah nak faham kan orang kenapa aku beremosi...namun, masih ade yang sayang dan faham aku..lalalala...so untunglah aku kan??

kekadang aku berharap..bila aku puas menangis sampai tertido...celik mata nanti...semuanya akan kembali OK...tapi tak semudah itu kan??

bila aku beremosi...aku akan tido dengan tisu....



dan bila aku celik mata, mata aku akan bengkak...hahaha...*perkara biasa*


PS : aku wanita aku kaum hawa....lalalalala...*sila nyanyi dalam hati*

2 comments:

  1. girls mmg takboleh lari dgn emosi even dia kasar mcm mana sekali pon. hehe. nice post :)

    ReplyDelete
  2. hahahah normal things for girls..:))

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.