Followers

Thursday, July 21, 2011

~ sakit sikit jer...nak canteek kan??? ~

Assalamualaikum...malam ni terasa nak share sesuatu dgn korang..walaupon tak sehebat mana, tak kira nak share gak!! hehe..mana lah tau kot- kot serasi ke dengan korang...

ok...aku ni nak kate ade masalah kulit muka, mmg pon...biasa lah..jerawat..*jerawat gatal*..:))
ade lah sesetengah orang suruh aku guna kan kulit kayu manis.....tumbuk samapai jadi serbuk, kemudian letak sikit air dan sapu kan di tempat berjerawat..insyaAllah jerawat akan insaf nak tumbuh lagi....errrmm..agak berkesan..memang lah jerawat insaf nak tumbuh, pedih giler weeiii...!!!!!!






mula- mula aku pakai kulit kayu manis nie, muka agak ok lah..kurang sikit jerawat..tapi lama-lama..muka naik gatal-gatal..mungkin sebab tak tahan kepanasan kulit kayu manis tu kot...errmmm..sedih sgt..nak keluar rumah pon malu..rasa nak pakai topeng pooh jer bile keluar..muka jadi merah- merah....*mangsa mengalami kemerahan di muka selama seminggu....

dah kata nama pon perempuan..macam2 bende aku beli untuk baik kan kulit muka nie...aku pon guna kan.....


 iyer..ini lah bende yang aku guna..senang jer..tepek kan je dekat kulit yang gatal2 tu..bukan tuk gatal2 jer...untuk jerawat pon boleh....Alhamdullilah...merah2 di muka semakin berkurangan dan beransur pulih...

di malam hari plak, aku pakai..taaadddaaaa.....


di malam hari aku tepek kan bedak sejuk ni dekat muka...tapi tak lah pakai bedak sejuk mcm kat atas nie..aku beli bedak sejuk yg berharga rm5 jer...bedak sejuk yang aku guna ni serasi lah dengan muka aku...jerawat malu-malu meow jer nak tumbuh...hahaha...

dulu aku ni sengal...pakai pencuci muka nak ikot jenama..tak kisah serasi dgn muka ke tak..asalkan aku rasa jenama tu kuwa kat tv, tu lah yang aku beli..mcm2 pencuci muka dah aku pakai....papaya lah....watermelon lah...mcm2 lah...last2..aku setia pada yang satu....


sekarang ni aku pakai pencuci muka safi...krim muka safi gak..Alhamdulillah..muka semakin putih dan jerawat pon kurang lah wujud kat muka nie.hahaha....


ini lah hasil nyer...tak canteeekk??? dushh..dushh..kat muka..:))
SELAMAT MENCUBA...

p/s:- pakai satu sabun untuk satu tubuh badan...:))

2 comments:

  1. suke2 :D
    Panas sngat ke pakai kayu manis tu?
    haha.. kesian dye :D

    ReplyDelete
  2. alamak.
    cik jurujerawat baru naik nie.
    ley ke try pakai kayu manis tu?

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.