Followers

Friday, May 30, 2014

Shopping Barang Majlis Versi Kartun


selepas proses merisik...iyer...aku rasa semua pompuan akan lalui perkara yang sama kot...kalut!!! kalut nak pikir segala bende...tambah lagi majlis akan diadakan di pihak kita,kalut nyer lain macam...kadang-kadang aku pikir,tyme akak aku bertunang, tade plak kalut gini...ke aku tak nampak dia kalut? haha...

tapi aku? aku listkan segala yang aku perlu untuk persiapan majlis nanti...daripada hantaran...photographer...mini pelamin, baju,mekap...sampai lah ke candy buffet..sume WAJIB WAJIB WAJIB aku tulis dalam buku nota..bukan ape, kadang-kadang kita rasa kita punya otak ni memori nyer 50 GB...tapi biasa lah manusia,tak semua nya sempurna...maka, itulah penting nya buku nota ni...lagipun, kadang-kadang benda kecik yang kita tak perasan tu lah penting...sebagai contoh, bunga kereta...lau tak de, nanti susah kereta nak konvoi...takot ade yang sesat...tak gitu Incik Perisik?? haha....

*buku nota kat atas tu kesayangan aku...tapi sebab untuk majlis bersejarah, aku gunakan jugak..dan pen tu, Incik Perisik aku bagi..haha*

ermm...aku google gak pasal tunang-tunang ni...ishh..korang janganla cakap "eleh, takkan pasal bertunang pon nak kena google?"...kena rajin bertanya,kena rajin google..sebab kadang-kadang lain negeri, lain cara nyer..lagipun aku memang la bertunang setahun sekali...sebab tu aku tahu segala...kan??? :p



dah setel booking photographer, booking mini pelamin+baju+mekap...alhamdulillah..dah lega satu bab...nak cari masa untuk beli barang hantaran pulak..errmm...kerja tempat yang sama, tak bermakna tyme aku free, Incik Perisik aku pon free...sebab kadang-kadang aku keje petang...aku sampai opis, dia da selamat balik rumah...errmm..so cane tu??

shopping cartoon lah wei...pilih satu tarikh yang sesuai, 1 hari tu beli segala benda yang nak guna tyme majlis...lagipon memang jenis Incik Perisik aku ni tak suka buat keja ulang-ulang...1 hari nak beli semua benda?? oohhooii..mana cukup...ermm..tapi tyme tu jangan cakap la..shopping macam cartoon..laju semacam...suka tak?? suka amek...tak suka cari benda lain...

tapi kalau persiapan dilakukan bersama...ade perbincangan antara kita, insyaAllah semuanya akan mudah...dan selalu berdoa agar segala persiapan dipermudahkan sehinggalah ke hari majlis sebenar...

hantaran kami 7 berbalas 9 dulang...entri lepas ni aku cerita macam mana boleh jadi 7 balas 9...hohoho...nampak mudah tapi sebenarnya...hihi...

lagi lapan hari...oohhoooiii...

0 comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai.