Followers

Wednesday, February 1, 2012

~ KENDURI KAWEN...tanda2 awal ~




11 Februari 2012 kira detik bersejarah bagi keluarga aku...anak sulung perempuan ibu dan ayah aku akan melangsungkan majlis perkahwinannya di Dewan UMNO Kuala Selangor..anda semua dijemput hadir yer..huhu...

so, kelam kabut lah rumah ni..maklum lah...1st tyme kot..lepas ni kalau aku punya kenduri plak, insyaAllah ibu dan ayah akan lebih cool....:))

bagi korang yang dah ada pengalaman, mesti dah agak isi entri aku kali ni kan...masa aku praktikal dekat Utusan Malaysia 4 bulan yang lepas, aku tak banyak tolong ibu dan kakak untuk persiapan kenduri kawen ni....yelah..nak balik rumah pon ntah bila-bila...nak tolong apa ntah lagi..*ayat cover,padahal malas :p *

lepas dah abih praktikal ni, aku pon kena lah 'bayar' balik..tolong lah apa-apa yang patut aku tolong kat rumah ni...nanti majlis aku, mereka tolong pulak yer...huhuhu..*tak sabo beno da gayanya*...


NURHIDA ZAKARIA...bertunang pada 17 September 2011...dan akan diijabkabulkan pada 10 Februari 2012..insyaAllah.....harap semuanya berjalan lancar dengan izinNya...aminnnnnnn......

sebelum aku jejak kan kaki kat rumah ni (lepas tamat praktikal)..ibu dah pesan awal-awal...
"kak ngah jangan marah tau..bilik ngah, ibu dan long (panggilan untuk kakak) dah cat kaler pink..long kawen nanti tema pink...ngah tau je lah long tu..tak leh lari dari kaler pink.."

aku pon jawab "yelah bu..." (walaupun dalam hati ni memang tak merelakan bilikku dicat pink)

alangkah terkejutnya aku bila tengok bila aku dah berubah wajah...TIDAK!!!!!!
mengapa pink?? tak de kaler lain ke di dunia ini?? owhh, kakak ku...aku kenangkan ko nak kawen jer..kalau tidak....sila lah cat bilik ni kaler KUNING...sebab aku sangat meminati POOH..hahaha....

tapi seronok lah...orang nak kawen...bilik pon kene lah cantek-cantek..kan?? *kenapa ek? lau kawen bilik tak cantek tak boleh ek?? hahahahaha...*

so, gambar-gambar kat bawah ni lah menunjukkan TANDA-TANDA AWAL persiapan majlis perkahwinan kakakku dan tunangnya.....tanda-tandanya ialah....


  • atas almari penuh dengan hantaran pemberian pihak lelaki....sebelum ni penuh dengan anak patung aku jer...tapi aku pelik macam mana Patrik tu boleh sesat duk atas tu...mungkin sebab die kaler pink kot...*wink2*





  • bilik dah cat baru mengikut warna kesukaan pengantin perempuan....sebelum ni dinding bilik penuh dengan hasil kerja aku kat UiTM..penuh dengan artikel aku...tapi sekarang, dah kaler pink uoollssss....ceria mata tau!!! sakit mata aku tengok kaler pink ni..hahaha....



  • yeaahhh!!!!! ada tilam baru....sebelum ni tydo atas tilam gak...tapi beli tilam baru..sebab pengantin yang nak..hahaha...tak leh cite panjang-panjang....*malu*


  • dah pandai letak gambar majlis tunang kat bilik..sebelum ni, letak gambar Pooh jer...:))




seronok jugak bila nak buat persiapan majlis ni kan..penat memang lah penat..tapi seronok..dapat kumpul sedara mara...:))


p/s:- aku jadi orang penting tyme majlis ni nanti..hahaha...tukang karut :p

1 comment:

  1. wah, bestnya nampak.. bila la sha pula ni? macam tak sabar tapi sabar je la. haha~

    dah macam baca rencana, dah pandai tulis macam paper la ira.

    p/s: buat la pop up window utk komen. senang nak baca entri lain. mcm blog sha, bila klik nak komen, kuar pop up window.

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.