Followers

Friday, November 8, 2013

Andai Ini Takdirku....



Andai ini Takdirku....
kadang-kadang aku rasa nak lari daripada masalah ini...tapi sampai bila...dan aku rasa andai ini takdirku, aku kene tempuh...In Shaa Allah aku tabah dan mampu...

masalah....semua orang ade masalah...masalah tempat kerja, tu perkara biasa...aku pon tak lari dari hadapi masalah kat tempat kerja...

kadang-kadang rasa nak benti keje...errmmm...tulih kat blog...public...tapi tu la kenyataannya, aku rasa nak benti keje...tapi bila pikir balik, mungkin ini takdir aku...aku di opis ni, aku curahkan segala pengalaman yang aku ada, semuanya untuk opis ni....antara ia dihargai atau tidak...aku tak pasti...aku cuma buat ape yang aku mampu....

bila datang positif kat kepala hotak ni...aku batalkan niat aku nak benti..sebab?? mungkin rezeki aku di opis ni...mungkin Tuhan tempatkan aku kat opis ni sebab nak bantu opis ni dalam dunia media memandangkan aku ade basic journalism...

selain itu?? sebab aku sayang ngan kerja aku sekarang...aku ada pemangkin yang buat untuk aku datang kerja...aku ada boss dan ketua editor yang tak putus-putus harapkan aku untuk jalankan tanggungjawab aku sebagai editor kanan....

tapi....perkara yang paling menyedihkan...bila tanggungjawab yang diberi kat aku, dan aku cuba untuk jalankan sebaik mungkin sehingga dianggap sebagai 'gila kuasa'....macam entri aku sebelum ni, aku pernah bagitau yang aku sendiri tak terlintas nak dapat jawatan editor kanan....sebab aku tahu tahap aku....

2 comments:

  1. Be strong my dear iera...bukan senang tau nk be in that position in your age..anggap ni peluang utk iera bina kerjaya k.and iera ada boss yg sgt supportive.

    Haters gonna hate...biaq pi apa depa nk kata...hehe...

    -RH-

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq RH...saya tau sape awak...
      tq sebab sentiasa menyokong... :)

      Delete

Komen anda dihargai.