Followers

Wednesday, May 1, 2013

TAHNIAH...MZ Da Setahun Bekerja...

12AM, 1 May 2013...SELAMAT HARI PEKERJA kepada semua pekerja di Malaysia...hikhik...
selamat hari pekerja untuk aku gak...tapi aku tetap kerja..tak de cuti pon..sebab nak dekat ngan pilihan raya ni, cuti untuk media di bekukan...tak pe la...bukan selalu pon PRU...kan??

cuma selain dari hari pekerja, tarikh ni jugak genap SETAHUN aku kat KLPOS MEDIA & PRODUCTION SDN BHD...Alhamdulillah..setahun dah aku bekerja dan berjaya bayar duit Incik Ensem tiap-tiap bulan, dan berjaya bagi duit kat ibu ayah dan adek beradek lain...walaupun aku bagi tak mewah mana, tapi doa mereka yang aku perlukan...sebab doa merekalah, rezeki aku semakin murah....TQ semua...i lurve u...

teringat masa mula-mula aku kerja kat sini...sebulan aku tak jejak opis..aku buat keja dari rumah jer...1 Jun baru aku jejak opis..hikhik...tu entri lain plak ek...:))

walaupun aku keja dari rumah,tapi situasi aku sama je macam keja pergi opis...bangun pagi-pagi...bawak lappy duk depan tv..tengok berita dan buat artikel...cuma yang bezanya buat keja dari rumah ni best sebab....sebab aku tak mandi pon tak de orang tau..boss pon tak nampak lau aku tak mandi..yang penting aku hantar artikel...lalalalalalalala....

duduk depan tv, dengar apa yang keluar, aku catat...ermmm...sama macam aku keluar asaimen...lepas tu duk depan lappy, taip artikel...artikel pertama aku??? di bawah....




apa yang aku rasa bila artikel aku keluar?? tyme tu aku punya la suka..sampai guling-guling kot..hahaha...dan alhamdulillah...sehingga kini aku masih bertahan di sini...setahun sudah... :)

macam-macam pengalaman yang aku lalui...terima kasih kepada semua yang banyak bantu aku kat opis ni...daripada aku sorang jer pompuan kat opis ni..sampai lah sekarang ade tiga orang pompuan yang kerja kat sini..kalau tak dulu, asek aku je kene buli...hahaha.....

so, di hari yang bersejarah ni..aku nak wat entri panjang skit..sebab nak ucap tq tuk staf KLPOS...

Senarai di bawah bukan mengikut pangkat, tapi mengikut individu yang aku mula kenal dan bercakap....lalalalalal...(tyme ni aku sorang je pompuan)
  1. BOSS 
    TQ boss...sebab terima iera keja kat sini...
    jasa boss, nasihat boss akan iera kenang sampai bila-bila...



  2. ABANG AMAD 
    inilah orangnya yang banyak ajar aku pasal portal klpos ni..
    tq abg amad...abg mmg seorang abg yang baik...


  3. IZ 
    adek, teman & pendengat yang baik..aku mula rapat dengan dia..
    tambah rapat bila selalu cover DS Rosmah Mansor sesama..
    pergi Doha sesama...
    iera rindu saat bersama Iz :(


  4. SAIFUL 
    epul...awak banyak tolong iera..
    tq so much...


  5. ZACK 
    zack...die ni mula2 tak suka aku..sebab dia kate aku gelak tak beragak...hahaha
    tapi aku, iz dan epul la paling rapat..
    sampai boss gelar kan ktorg PERSATUAN BUDAK BARU...
    skg kami da ok..makin rapat...
    aku rindu tyme gaduh ngan ko zack :p

  6. ALEP 
    staff lama yang aku mula-mula rapat...
    mula aku masuk keje, die kerek skit..mungkin die ingat aku nak ngorat die kot..
    hahaha..tolong skit....

  7. ROMY 
    romy...atau romek...
    staff yang da tua tapi perangai macam budak2...
    aku /kami selalu buli die..tapi best sebab die tak amek ati..
    iera mintak maaf yer romy...
    kadang2 gaduh smp 2-3 hari tak bertegur...
    tapi die still macam tu..hahaha...tak matang!!!!

  8. APIS 
    hahaha...aku lau nak tulih caption ngan mamat ni, sampai malam raya tak abih..
    apis..aku mintak maaf...hahaha..sweet kan?? :p

  9. ABANG TUN 
  10. ABANG BIDAMAN  *tiada pix mereka sebab mereka suami orang..aku tak nak amek risiko kene serang lagi...cukup la tyme praktikal dulu :p*
senarai staff selepas di atas...

  1. BARIQ 
    budak kuyu..hahaha..aku kenal tyme aku praktikal kat utusan...
    aku yang rekomen die masuk klpos..so bariq, sila sedar diri..hahaha...

  2. MAI (aku dah ade geng kat opis..lalalala)
    ni lah adek..teman opis..teman sebilik..teman bergaduh..teman  bergosip...teman  ketawa..
    segala-galanya aku kongsi dengan die..
    iera sayang awak, Mai.. :)
    p/s: entri tamat di sini...MZ nak layan perasaan...aku rindu tyme aku mula2 masuk keje...kenangan tak mungkin boleh diulang..ia hanya mampu untuk dikenang... :(

0 comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai.