Followers

Friday, November 27, 2015

MZ Dah Jadi Ibu...Alhamdulillah...



Alhamdulillah...ketika entri ni di buat, dah hampir dua minggu aku melepasi fasa berpantang...bukan pantang nampak,tapi pantang ibu bersalin...iyerrrrr...aku da selamat melahirkan anak perempuan...yang kini dah berusia 57 hari...hikhik...cepat kan masa berlalu? cepat ko kata? tyme nak tunggu dia keluar tu, rasa nak cepat-cepat je masa berlalu...sebab? sebab SAKITTTTTTT.... :)

eh..lupa nak bagitau, nama puteri sulung aku dan Incik Suami ialahhhhhh...AISYA MAIMA...bermaksud YANG HIDUP DALAM KENIKMATAN...insyaAllah... abahnya yang pilih nama tu...seboleh-boleh nak nama tu gak...aku ok jer..asalkan senang disebut dan maksudnya baik, i ok sajoooo....

Maima selamat dilahirkan tepat jam 5.37 petang di Hospital Kuala Lumpur pada 2 Oktober 2015 bersamaan hari Jumaat dengan berat 2.7kilo...kecik ker? orang kate biar kecik kat dalam perut, besoooo kat luar..hahaha...sama bulan lahir dengan aku, maka boleh la celebrate besday sesama...seronok kan?? hihi...



Bersyukur sangat sebab masa proses nak tunggu kelahiran Maima, Incik Suami sentiasa berada di sisi...5 jam aku dalam LR, dia sentiasa ade bersama...yelah..kalau dia tak teman aku, sape nak jadi tempat melepaskan rasa kesakitan aku ni? bila die ada, boleh lah gak aku cubit dia ker...gigit telinga dia ke..hihi...

betul la orang kate, bersalin memang sakit...sakit yang teramat sangat yang mungkin tak mampu nak ditanggung oleh kaum lelaki, tapi bila anak da lahir, dengar suara dia menangis, Allahuakbar, hilang rasa sakit...rasa macam bukan aku jer yang meracau menahan kesakitan 5 jam lalu tu...bagi ibu-ibu yang da lalui pengalaman jadi tu, mesti tau perasaan tu macam mana kan? Alhamdulillah...Allah SWT beri kita rasa kenikmatan tu...kenikmatan...Maima...


Sekarang baru aku faham kenapa perempuan bila da bergelar ibu, kalau boleh nak berhenti keja..nak jadi surirumah..sebab aku pun rasa perkara sama...nak tengok anak membesar depan mata...seronok nyer...insyaAllah..mana tau ade rezeki aku jadi surirumah sepenuh masa...aminnn....

0 comments:

Post a Comment

Komen anda dihargai.