Followers

Monday, January 13, 2014

Kalau Sebab GAJI....Dah Lama.....



Gaji...orang kalau nak minta keje...gaji jadi keutamaan...kannn??? Jangan cakap tak...semua orang akan utamakan gaji dulu....aku??aku pon orang...bukan orang-orang...so aku tak terlepas dari pikir pasal gaji....

Mula-mula keje...aku terima rm1500 jer...alhamdulillah...syukur sangat.. yelah aku faham keadaan aku yang tak de pengalaman kerja dan baru lepas abih belajo...dan alhamdulillah, sekarang gaji aku da naik...*wink wink*

Tapi tu la...aku buat keputusan drastik ni bukan sebab gaji.. aku ulang...bukan sebab gaji...lau sebab gaji,da lama da aku tade kat kl ni...cummmmmaaaaaa...[DI SINI]

Cuma aku TERPAKSA buat keputusan ni bila aku rasa keadaan da tak boleh nak dikawal...jawatan EDITOR KANAN yg dipertanggungjawabkan mungkin tidak layak pada aku yg hanya seorang PEREMPUAN dan hanya memegang IJAZAH SARJANA MUDA KEWARTAWANAN...

Siapa nak dengar arahan dari kaum PEREMPUAN kan?tambah lagi kaum LELAKI yang ego setinggi KLCC... lagi la...cakap orang macam aku ni dianggap sampah jer...tapi aku...nak cakap (benda sama,ntah da ulang bape kali ntah) yg aku sendiri tak harap kan jawatan ni...sebab aku sendiri pohon jawatan sebagai wartawan...malas nak ulang...BACA KAT SINI...

Tapi ibu selalu pesan... kalau marah macam mana sekalipun...jangan sebut pasal TAHAP PENDIDIKAN...sebab bende tu sensitif...dan soal kepandaian adalah subjektif...bukan semua orang yang belajar tinggi tu tahu segala hal...dan orang yang belajar tak tinggi tu mungkin mereka ade kepandaian dalam bidang lain...

Sebab tu aku ambil keputusan ni...sebelum keadaan bertambah kritikal...aku rasa aku yang patut berundur...ada yang lebih layak duduk di tempat aku...aku sedih dan sayang nak tinggalkan semua ni...tapi aku terpaksa...kalau aku tak kesian kan diri aku, sape lagi nak kesian kan aku...

"KALAU KAU TAK DE PON AKU TAK HERAN LA...." sesungguhnya kata-kata itu masih terngiang sehingga kini....

3 comments:

  1. yunk...im proud of u...takder stigma lelaki atau perempuan k...wish u all the best!!!

    -RH-

    ReplyDelete
  2. sabo je la emok...
    hati manusia ni susah kita nak tebak..
    kadang-kadang selalu rasa selalu betul..selalu bagus..
    dia tak tahu..yang bagus Allah je...

    Allah tu Maha Adil..
    Hari ni ko buat kat orang..
    Pasni Allah kirim orang lagi nauzubillah lagi buruk perangai dari ko n buat bende yang sama/ worst dari apa yang pernah ko buat kat orang...

    Ada ubi ada batas...ada budi boleh dibalas
    Buat baik dibalas baik..buat jahat..ko tanggung la nanti

    deep
    from your kezen

    ReplyDelete
  3. sabra ye syg. biasela tu. tal semua orang boleh terima kelebihan orang lain. gud luck!

    ReplyDelete

Komen anda dihargai.